התחלנו בהלל והודיה לאלוהים עבור מי שהוא: רחום, נאמן וכל יכול (תהל' פ"ט 2 – 9).

חַסְדֵי יְהוָה, עוֹלָם אָשִׁירָה; לְדֹר וָדֹר, אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ בְּפִי. כִּי-אָמַרְתִּי--עוֹלָם, חֶסֶד יִבָּנֶה; שָׁמַיִם, תָּכִן אֱמוּנָתְךָ בָהֶם. כָּרַתִּי בְרִית, לִבְחִירִי;  נִשְׁבַּעְתִּי, לְדָוִד עַבְדִּי. עַד-עוֹלָם, אָכִין זַרְעֶךָ;  וּבָנִיתִי לְדֹר-וָדוֹר כִּסְאֲךָ סֶלָה. וְיוֹדוּ שָׁמַיִם פִּלְאֲךָ יְהוָה; אַף-אֱמוּנָתְךָ, בִּקְהַל קְדֹשִׁים. כִּי מִי בַשַּׁחַק, יַעֲרֹךְ לַיהוָה; יִדְמֶה לַיהוָה, בִּבְנֵי אֵלִים. אֵל נַעֲרָץ, בְּסוֹד-קְדֹשִׁים רַבָּה; וְנוֹרָא, עַל-כָּל-סְבִיבָיו. יְהוָה, אֱלֹהֵי צְבָאוֹת מִי-כָמוֹךָ חֲסִין יָהּ; וֶאֱמוּנָתְךָ, סְבִיבוֹתֶיךָ.
  1. המהומות בעזה נמשכות כבר 29 שבועות ולא רק שאין סימן שהן עומדות להיפסק, אלא הן הופכות לתדירות יותר ואלימות. בתחילה, הם היו בעיקר בימי שישי אחה"צ לאחר 'התפילות', אך בשבועיים האחרונים הן התרחשו גם בלילה. ישראל הציבה חיילים בגבול עזה ומתכוננת לרע מכל. יחיא סינוואר, אחד ממנהיגי חמאס אמר לעיתונאי איטלקי כי חמאס לא מעוניינת במלחמה חדשה. משום שהוא אותו אדם שהיה בתחילת המהומות הללו שאמר: 'אנו נפרוץ את הגדרות שלהם, נפגע בהם ונתפלל בירושלים', נראה כי הוא כעת חושש ממלחמה עם ישראל. המציאות היא שעזה רותחת. תנאי המחיה שם הופכים יותר ויותר לבלתי נסבלים.

    • התפללו למען הממשלה, ובייחור רה"מ נתניהו שידע מה לעשות. מלחמ הבעזה היא אינה שאלה של "אם", אלא של "מתי".

    • לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּׁמָיִם… עֵת לֶאֱהֹב וְעֵת לִשְׂנֹא, עֵת מִלְחָמָה וְעֵת שָׁלוֹם.קהלת ג' 1, 8
    • ישנו מתח רב בקבינט הבטחוני עם שר הבטחון ליברמן שמראה איפוק, ושר החינוך (בנט) שדורשים שישראל תתקוף בעזה. התפללנו שהקבינט הבטחוני יידע את עיתותיו של אלוהים וכאשר נהיה מוכרחים להיכנס לעזה, לא פשוט ניכנס בעדינות פנימה, אלא נטפל בחמאס ובקבוצות הטרור האחרות באמת.

    • התפללנו לפקודות פתיחה באש' מלמעלה, ושהצלפים יהיו מוגנים לא רק מבחינה גופנית, אלא גם ברוח ונפש. להרוג מישהו, עבור אדם נורמלי יכול להיות טראומטי לכל החיים. התפללנו שהם יידעו שהם עומדים בפרץ באופן פיזי (יחז' כ"ב 30) ומגנים על עם ישראל.

    • התפללנו למען אזרחי ישראל באזור גבול עזה, שהם לא יושפעו מהזיהום שנוצר מהשריפות שמציתים הפלסטינאין עם בלוני התבערה שלהם. המשכנו להתפלל שצה"ל ימצא דרך לעצור את מלחמת הבלונים הזו.

  2. יהודה ושומרון (הגדה המערבית כפי שהעולם קורא לה) היו יחסית שקטים, אך יש שם פוטנציאל רציני לאלימות. התפללנו עבור עירנות הן לחיילים והן לאזרחים שיעמדו על המשמר.

    • התפללנו עבור התושבים שם, שיחיו בשלום ובבטחה, והודנו להם על שהם חיים את דבר אלוהים.

    • כִּי יְרַחֵם יְהוָה אֶת-יַעֲקֹב, וּבָחַר עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל, וְהִנִּיחָם, עַל-אַדְמָתָם; וְנִלְוָה הַגֵּר עֲלֵיהֶם, וְנִסְפְּחוּ עַל-בֵּית יַעֲקֹב.ישע' י"ד 1
    • התפללנו עבור 'נוער הגבעות', אותם נערים שתוקפים פלסטינים רק משום היותם פלסטינים. התפללנו שהוריהם והרבנים שלהם ישלטו עליהם, ושהרבנים יאסרו עליהם מלהרוס את עצי הזית של הפלסטינאים משום שזה נוגד לימוד רבני. [אסור להשמיד עצים נושאי פרי].

    • הודנו לאלוהים שאזרחים חמושים הגיבו להתקפות טרור והצילו חיים.

    • בָּרוּךְ יְהוָה, צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב; אֶצְבְּעוֹתַי, לַמִּלְחָמָה.תהל' קמ"ד 1
  3. סיימנו את הסיור הרוחני בגבולות בתפילה למען הצפון, וצפון המזרח – לבנון וסוריה. רוסיה אשר האשימה שלא בצדק את ישראל על הפלת המטוס שלהם לפני כמה שבועות, עכשיו העבירו את המזל"טים שלהם מסוג S-300 לסוריה. אלה טילים מתקדמים שיכולים לפגוע במאמציה של ישראל להפסיק משלוחי נשק מאיראן דרך סוריה לחיזבאללה בלבנון. מאחר ולקפריסין וליוון, עימן יש לישראל יחסים טובים יש את הטילים הללו, הן התאמנו נגד זה ופיתחו אסטרטגיות להביס אותם, אך עדיין יש לנקוט במשנה זהירות.

    • לֹא-תִירָא, מִפַּחַד לָיְלָה; מֵחֵץ, יָעוּף יוֹמָם.תהל' צ"א 5
    • התפללנו שהיחסים בין ישראל ורוסיה בסוריה ישובו למסלולם.

    • התפללנו שהצבא הרוסי יזכור כיצד ישראל הביסה את המטוסים הרוסים (אשר חלקם הוטסו ע"י טייסים רוסים) הן בלבנון והן במצרים במלחמות בעבר, ויבינו איזה אסון יפול עליהם אם ישראל תהיה מוכחרה להשמיד את המערכות ה S-300 הללו.

    • כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, הֵמָּה יִבְנוּ וַאֲנִי אֶהֱרוֹס; וְקָרְאוּ לָהֶם גְּבוּל רִשְׁעָה, וְהָעָם אֲשֶׁר-זָעַם יְהוָה עַד-עוֹלָם. וְעֵינֵיכֶם, תִּרְאֶינָה; וְאַתֶּם תֹּאמְרוּ יִגְדַּל יְהוָה, מֵעַל לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל.מלאכי א' 4ב – 5
  4. כנראה לא תאמינו לזה, אבל התפללנו עבור ולדימיר פוטין. נראה לנו כי ישנו קונפליקט בין פוטין הצבא הרוסי ומשרד החוץ. בעבר, צבא רוסיה ומשרד החוץ היוו בארות אנטישמיות עמוקות, אך זה לא נראה כי זה המקרה עם פוטין. התפללנו שפוטין יגבר.

    • כִּי-אֱלֹהִים שֹׁפֵט; זֶה יַשְׁפִּיל, וְזֶה יָרִים.תהל' ע"ה 8
  5. המשכנו להתפלל עבור הבחירות הקרבות לרשויות המקומיות ב – 30 באוקטובר בכל ישראל ובייחוד למען ראש העיר החדש של ירושלים.

    • מי יתן וייבחרו אנשים הוגנים ומסוגלים, אנשים ששונאים שחיתות.

    • מי יתן וראש העיר החדש של ירושלים לא ייכנע ללחץ מחרדים. תן לו מועצת עיר עימה הוא יכול לעבוד, ומי יתן והוא יבין מה אתה רוצה לעשות בירושלים.

    • בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה; נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס.תהל' קמ"ז 2
  6. הכנסת שבה לפעולה ב – 15 באוקטובר. המשכנו את תפילותינו לגבי היתכנות של בחירות מוקדמות. התפללנו עבור הזמן המושלם של אלוהים לבחירות הבאות.

    • מַגִּיד מֵרֵאשִׁית אַחֲרִית, וּמִקֶּדֶם אֲשֶׁר לֹא-נַעֲשׂוּ; אֹמֵר עֲצָתִי תָקוּם, וְכָל-חֶפְצִי אֶעֱשֶׂה.ישע' מ"ו 10
  7. עלייה – סגן משרד רה"מ מיכאל אורן קרא ליהודים בריטים לעלות ארצה אם ג'רמי קורבין ייבחר שם. הוא גם קרא לשינויים בבירוקרטיה בישראל להפוך לידידותית יותר ונעימה יותר לעולים מהמערב. התפללנו באופן הזה במשך זמן מה, וראינו תשובות לתפילותינו בתחום ההסמכה הרפואית, אך יש עוד מה לעשות.

    • רבנים רבים באירופה אמרו בפתיחות כי זוהי העת עבור יהודים לעזוב את אירופה, אך אף אחד מהם עדיין לא הוביל את הדרך. התפללנו שהרבנים יובילו את הצאן שלהם הביתה לישראל, כפי שהכהנים הובילו את הדרך בחציית נהר הירדן לארץ המובטחת.

    • וַיַּשְׁכֵּם יְהוֹשֻׁעַ בַּבֹּקֶר וַיִּסְעוּ מֵהַשִּׁטִּים, וַיָּבֹאוּ עַד-הַיַּרְדֵּן--הוּא, וְכָל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וַיָּלִנוּ שָׁם, טֶרֶם יַעֲבֹרוּ. וַיְהִי, מִקְצֵה שְׁלֹשֶׁת יָמִים; וַיַּעַבְרוּ הַשֹּׁטְרִים, בְּקֶרֶב הַמַּחֲנֶה. וַיְצַוּוּ, אֶת-הָעָם לֵאמֹר, כִּרְאֹתְכֶם אֵת אֲרוֹן בְּרִית-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, וְהַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם נֹשְׂאִים אֹתוֹ--וְאַתֶּם, תִּסְעוּ מִמְּקוֹמְכֶם, וַהֲלַכְתֶּם, אַחֲרָיו… וַיֹּאמֶר יְהוֹשֻׁעַ, אֶל-הַכֹּהֲנִים לֵאמֹר, שְׂאוּ אֶת-אֲרוֹן הַבְּרִית, וְעִבְרוּ לִפְנֵי הָעָם; וַיִּשְׂאוּ אֶת-אֲרוֹן הַבְּרִית, וַיֵּלְכוּ לִפְנֵי הָעָם.יהושוע ג' 1 – 3, 6
    • וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן-הַגּוֹיִם, וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל-הָאֲרָצוֹת; וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם, אֶל-אַדְמַתְכֶם.יחז' ל"ו 24
  8. כשאנו נכנסים למה שעלול להיות [לפי המטאורולוגים] השנה השישית ברציפות של בצורת, ביקשנו מהאדון גשמים מוקדמים אשר זמנם כבר עבר.

    • וְהָיָה, אִם-שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל-מִצְוֺתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם, הַיּוֹם--לְאַהֲבָה אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, וּלְעָבְדוֹ, בְּכָל-לְבַבְכֶם, וּבְכָל-נַפְשְׁכֶם. וְנָתַתִּי מְטַר-אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ, יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ; וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ, וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ. וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ, לִבְהֶמְתֶּךָ; וְאָכַלְתָּ, וְשָׂבָעְתָּ.דבר' י"א 1315
    • וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם; וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ, וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת-בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת-זָרַע; וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם.ויקר' כ"ו 4 – 5
    • פָּקַדְתָּ הָאָרֶץ וַתְּשֹׁקְקֶהָ, רַבַּת תַּעְשְׁרֶנָּה פֶּלֶג אֱלֹהִים, מָלֵא מָיִם; תָּכִין דְּגָנָם, כִּי-כֵן תְּכִינֶהָ. תְּלָמֶיהָ רַוֵּה, נַחֵת גְּדוּדֶהָ; בִּרְבִיבִים תְּמֹגְגֶנָּה, צִמְחָהּ תְּבָרֵךְ. עִטַּרְתָּ, שְׁנַת טוֹבָתֶךָ; וּמַעְגָּלֶיךָ, יִרְעֲפוּן דָּשֶׁן.תהל' ס"ה 10 – 12
    • עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה; זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר. הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם, בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר; הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר.תהל' קמ"ז 7 – 8
  9. בעוד שנפתחה ההרשמה לכנס התפילה בינואר רק לפני מס' שבועות, רק היום נשלחו עלונים מודפסים. התפללנו עבור שליחה מהירה ומדויקת בדואר. ביקשנו ממדינות שאף פעם לא יוצגו בכנס לבוא, ובעיקר נוער.

    • 'אדון, כנס זה הוא שלך, ואנו רוצים את כל האחים והאחיות שאתה קורא להם להיות שם איתנו בינואר. אדון, ספק את כל הצרכים, בין אם זה כסף, או פנאי או עניינים משפחתיים שיעמדו בדרך של אנשיך מלבוא.'

  10. צ'אק בארה"ב לחודש. התפללנו עבור בריאות טובה ומשיחה מרעננת לשרת בייחוד עבור אלה שישמעו אותו דובר, ועדיין לא פתחו את ליבם לתכניתך ולברית אהבתך עם ישראל.

צוות מל"י